איך להפחית כאבים כרוניים אחרי פריצת דיסק גם עם עברתם את גיל 50+

      איך להפחית כאבים כרוניים אחרי פיצת דיסק גם אם עברתם את גיל 50+

היא פנתה אלי בגלל בעיות נשימה מתח וכאבים בגב תחתון. רצתה ללמוד תרגילים שפותחים את בית החזה ומאריכים את הנשימה, לאט ובקצב שלה. השיעור היה בישיבה על כיסא בהתאם למצבה עם תרגילים קלים ועבודה על נשימה הרפיה והתבוננות, מתרגיל לתרגיל היא נרגעה יותר והרגישה שיפור בנשימה ובהרגשה הכללית. אחרי שלושה חודשים של תרגול היה שיפור בנשימה שלה גם כאב הגב כמעט עבר וסיפרה לי שבעקבות תרגיל הנשימה שנתתי לה לפני השינה, חזרה לישון טוב בלילות לאחר שתקופה ארוכה סבלה מנדודי שינה ומתח. בגיל 50+ וככל שאנחנו מתבגרים יותר, ברוב הפעמים הבעיות נעשות מורכבות יותר ותהליך ההחלמה ארוך יותר, אבל עם זאת אסור להתייאש ויש פתרון מוכח ביוגה טיפולית שמתאים לכל גיל ומותאם ליכולות והמצב האישי של כל אחת ואחד. פעמים רבות התרגול יתבצע על מזרן או כיסא ובתמיכה של כיסא בתרגילי עמידה. מגיל 50 ומעלה היוגה הטיפולית לא רק מתמקדת בשימור היכולות הפיזיות אלא גם בהפגת מתחים, שימור הזיכרון, היכולות הקוגניטיביות, האופטימיות והנאה מהחיים.

נושאים שנשים עליהם דגש בגיל זה הם: עבודה על המפרקים, שימור טווחי תנועה תקינים, מודעות ליציבה נכונה והתנהלות גופנית ומנטלית נכונה. ככל שאנחנו מתבגרים יש רגישות רבה לשינויים במזג האוויר ושינויים ומעברים שקורים בחיים ולכן נתאים את התרגול יוגה שיהיה תומך ומתואם לעונות השנה. בחורף נתרגל תרגילים פתוחים דינמיים ומחממים יותר ובקיץ התרגילים יהיו יותר רגועים סגורים ומקררים יותר. זמן התרגול יהיה קצר יותר ומצד שני אנחנו ממליצים על תרגול יוגה פעמיים ביום להשפעה מרבית לאורך כל היום. ההמלצה הטובה ביותר שיש לנו לתת זה להתחיל לתרגל כשאנחנו בריאים ואז היוגה משמשת כרפואה מונעת ותומכת ביכולות התקינות.

בגיל הזה יש חשיבות רבה לאורך חיים תקין וליוגה הטיפולית יש כמה טיפים פשוטים וקלים לביצוע . לדוגמא: לשתות כוס מים חמים כל בוקר לשיפור מערכת העיכול. דוגמא נוספת: להוסיף שמן לאוכל כדי להתמודד עם בעיית היובש ששכיחה בגיל זה.

הרבה בריאות גיא ואיריס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *